2012. július 5., csütörtök

Meggyes remekek


Egyet merengtem - mi lenne helyes e rettenetes melegben?
Meggyet kellene eltennem, mivel szeretem...

Nyersen tettem el:
(receptek lentebb)


meggyes cseresznye dzsemet:





meg vegyes meggyest:



de tettem meggyet jeges verembe,
meggylevet kellemes estekre,
persze emellett nyersen rengeteget eleszegetve.

Elegem lett....,
belehelyeztem fekete rekeszekbe felezve, szemeknek engedve szenvedjenek eme melegben.

Ez lett:



Persze befejezem eszperetem...



És ímme a receptek:

Rumos meggybefőtt nyersen:
Hozzávalók:
1 kg kimagozott meggy
20 dkg cukor
1/2 dl rum

A kimagozott meggyre rétegesen rászórjuk a cukrot, hozzáadjuk a rumot és 2 napig letakarva pihentetjük, közben többször átkeverjük.
Üvegekbe rakjuk, kissé lenyomkodjuk, ráöntjük a levét is, hogy jól ellepje, majd mindegyiket megszórjuk egy kicsi nátrium-benzoáttal, vagy ha nem szeretnénk tartósítószert használni, akkor öntsünk rá még rumot, de ekkor kevesebbet tegyünk bele előzőleg.


Fűszeres meggy-cseresznye dzsem:

Hozzávalók:
1 kg kimagozott meggy
1/2 kg szintén kimagozott cseresznye
1 tk őrölt fahéj
1 tk őrölt gyömbér
1 tk őrölt szegfűbors
1 tk őrölt szegfűszeg
30 dkg cukor
1 kk nátrium-benzoát

A hozzávalókat egy edényben feltesszük főzni, kb. 15-20 percig hőkezeljük, közben gyakran megkeverjük, a végén hozzáadjuk a tartósítószert is, jól átforgatjuk.
Üvegekbe töltjük, jól lezárjuk.
Pikáns kis dzsemet kapunk ezen eljárással.

Sárgabarackos - meggyes gyümölcslekvár:

Hozzávalók:
1 kg sárgabarack
20 dkg kimagozott meggy
20 dkg cukor
1 mk nátrium-benzoát

A barackokat forrásba lévő vízbe helyezzük, majd 1 percig benne hagyjuk, kiszedjük és a héjától megtisztítjuk, ledaráljuk, megcukrozzuk, jól összekeverjük, majd állni hagyjuk 2-3 órán át.
A cukros gyümölcsvelőt állandó keverés mellett felforraljuk, beletesszük a kimagozott meggyet is, majd a forrástól számított 20 percig együtt főzzük, közben a tartósítószert is belerakjuk.
Üvegekbe töltjük és jól lezárjuk, szorosan egymás mellé rakva dusztoljuk.
A barack-meggy párost nekem találták ki, mindkettőt imádom, így együtt pedig isteni finom! Nyam-nyam, szerintem nem is kell más fűszer hozzá.

A mélyhűtőbe magosan tettem el, ki tudja még mihez kell majd, meg már nem volt kedvem kiszedegetni belőle.

Meggyszörp:

Hozzávalók:
3 kg szép érett cigánymeggy (ez szép színű lesz)
1/2 dl víz
5 dkg citromsav
fele mennyiségű cukor, mint amennyi levünk lesz
1/2 g tartósítószer

 A vízben feloldjuk a citromsavat, majd megtisztított, kimagozott meggyhez adjuk. Az egészet 24 órán keresztül állni hagyjuk. Tiszta ruhán átszűrjük, jól kinyomkodjuk.
Az így kapott levet lemérjük és fele mennyiségű cukorral összekeverjük, hogy az feloldódjon benne, beleteszük a tartósítószert is.
Óvatósan palackokba töltjük, és lezárjuk.
Ó milyen csodás lesz majd enyhe ásványvízzel felöntve kortyolgatni.

Meggybort is készítettünk már, de azt többször át kell szűrni, elég bonyolult és fáradságos, de nagyon finom, csak munkaigényes, ezt nem is részletezem.

Az aszalás volt a legkönnyebb, csak kimagoztam és felezve tepsikbe raktam, majd kitettem a napra, amilyen forróság van szinte 1 nap alatt jó is lett.
Ez egy energia és cukortakarékos megoldás.
Amúgy sem szeretem túlédesíteni, ill. órákig főzni az általam eltett dolgokat, a fenti receptek is ezt tükrözik.


Hát alig múlt el a meggyszezon, már ismét vágyom az ízére, úgyhogy rendesen megdézsmáltam az aszalványt, pedig úgy gondoltam, majd télen rágcsálom el, de szerintem nem marad addigra belőle egy fikarcnyi kis darabocska sem.

Na ez a meggyes sztorim.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése