2012. július 16., hétfő

Első kenyerem

Végre megsütöttem az első kenyeremet, hűha nem is lett rossz.
Finom ropogos héjú, diós aromájú.
Hát ez nem fujatott, hanem kovásszal készült teljeskiőrlésű roszkenyér.
Helyettem beszéljenek a képek:
Még egészben,

 aztán felvágva, és megkóstolva:

Én sem maradhattam ki, mivel csatlakoztam "Akik szeretnek kenyeret sütni" csoporthoz, és az ott megjelent képeket látva nekem is kellett valamit sütnöm, mivel azok olyan guszták voltak.

A következő linken ti is megtaláljátok őket:Akik szeretnek kenyeret sütni


Szóval a receptem:
35 dkg fehér búzaliszt
35 dkg teljeskiőrléű rozsliszt
1 ek sikér
2 tk só
1 púpozott tk bio kovász (én bioboltban vásároltam)
4,5 dl langyos víz
1 kk méz
1 kk kömény
1 tk lenmag + a tetejére
egy kis sört is tettem bele kiváncsiság képpen, hát nem rontotta el

Elkészítése:
A kétfajta lisztet összekevertem, közepébe mélyedést készítettem, ebbe beleöntöttem a langyos vízből egy keveset, majd beletettem a mézet, és a kovászt, jól elkevertem, egy kicsit állni hagytam.
Aztán hozzátettem a többi összetevőt is, majd jól megdagasztottam, meleg helyen letakarva keletsztettem 1 órát, majd ismét átgyúrtam. Tepsibe helyeztem, megszórtam lenmaggal, pár helyen bevágtam, és letakarva kelesztettem kb. 5 órát, hogy ki ne száradjon érdemes sütőzacskót húzni rá, és/vagy párszor megpermetezni.
200 fokra előmelegített sütőben kb. 1 óra alatt kész is. Közben én megvízeztem a tetejét, hogy szép fényes kérge legyen. Amikor kivettem, ruhával letakartam, így hagytam pár órát és csak utána szeleteltem fel, hű ezt már alig tudtam kivárni.
szóval nagyon finom lett, bár egy kissé tömör állagú, dehát teljeskiőrlésű roszlisztből van!!!
Sajnos kovászt még nem készítettem, nem mertem elsőre azzal kisérletezgetni, sokkal könnyebb volt készet használni, de majd leközelebb...

Jó sütögetést mindenkinek!!!

F. Edith

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése